Najväčšie tajomstvá ľudí, ktorí nikdy neochorejú

Autor: Eva Gallova | 6.4.2020 o 14:04 | Karma článku: 5,74 | Prečítané:  1744x

Boli uverejnené 4 body,  ktoré ponúkajú odborníci na rôznych internetových fórach, alebo v odborných časopisoch ešte pred koronavírusom. Pozrime sa, ako sa  musia upraviť s prihliadnutím na dnešnú realitu

1. Zdravý spánok

Prebieha vedecký výskum o fungovaní ľudského tela. Začína spánkom. Zistili, že ak spíte menej ako sedem hodín za 24 hodinový cyklus, zníži sa imunita, stanete sa náchylnejšími na prechladnutie, vyvinú sa choroby. Ľudské telo sa samo opravuje počas nerušeného spánku. Čas, kedy sa telo snaží regulovať stresové hormóny je noc. Ak máte pravidelný čas spánku v pracovné dni, aj cez víkendy, zaspávate v rovnakom čase, vtedy rýchlejšie zaspíte, telo sa ľahšie vyrovná so stresom a oddolá infekcii, vírusom, bacilom.

2. Zdravé jedlo

Jedlá rýchleho občerstvenia telu nedodajú to, čo potrebuje. Do jedálneho lístka si zaraďte potraviny, ktoré sú bohaté na živiny, jednoduché na trávenie a jedzte v pokoji:

  • bielkoviny z čerstvých zdrojov
  • zelenina, napr. paradajka, paprika, polievková zelenina, iné podľa vášho výberu
  • ovocie, domáce aj citrusové, môžu byť aj sušené
  • semiačka, aj naklíčené, mandle,
  • tuky a sacharidy v menšom množstve

Aj červené víno s mierou, vám udržiava zdravie. Keď budete jesť zdravé potraviny, pomôžete telu bojovať proti baktériám a mikroorganizmom, ktoré vás premôžu, keď prechladnete a vaša obranyschopnosť sa zníži. 

3. Časté umývanie rúk

Mikroorganizmy udržíte od seba, častým umývaním rúk:

  • pred prípravou jedla
  • prv než začnete jesť
  • po použití toalety 
  • po tom, čo ste kašľali alebo kýchali
  • po návšteve obchodu
  • po kontakte s peniazmi
  • po ceste verejnou, ale aj vlastnou dopravou
  • po každom návrate domov

Ruky si umývajte mydlom a vodou po dobu asi 20 sekúnd. Znížite tým riziko vzniku infekcie pri oslabení organizmu v prípade prechladnutia a chrípky až o 50 %.

4. Cielené udržiavanie pocitu šťastia

       ( v súčasnosti práve toto je úplne sťažené a preto pocit šťastia je ťažko udržateľný, ale prečítajte, o čo nás koronavírus pripravil)

Nebuďte osamelí! 

Či priatelia, alebo rodina, buďte v kontakte. Choďte von, stretnite sa a zasmejte sa, zabávajte sa  spolu. Spomínajte na dobré chvíle. Ak ste neustále vystavení stresu, doprajte si oddych a zábavu. Už jednoduché priateľské objatie vás môže zbaviť ťažoby v hrudi. Takáto ťažoba naozaj oslabuje imunitný systém.

Hovorí sa, že zdravie je bohatstvo. Medzi svoje každodenné zvyky zaraďte aj horeuvedené dobré návyky a umožníte si bohato vychutnávať život bez chorôb.

Toto sú rady, ktoré boli publikované pred objavením sa koronavírusu.

Vlastne sme ich poznali aj predtým, aj teraz a nie je zlé, ak si všetko znova pospomíname a zvážime, ako to vieme využiť. Použiteľné sú aj v súčasnosti, len stretnutia musia byť virtuálne. Skutočné, reálne  vychádzky v nevyhnutných prípadoch musia byť v rúškach a najlepšie tam, kde je málo ľudí a žiadne objímanie sa.

Ak môžete choďte do prírody!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Bihariová: Také Palermo ako Matovič, si nedovolili ani za Fica

Štát nemôže fungovať tak, že premiér má dobrý nápad a to stačí, hovorí nová šéfka PS.

AUTORSKÁ STRANA MICHALA HAVRANA

Pokazili sme si to (píše Michal Havran)

Od štábov nepotrebujeme strašenie, ale informácie.


Už ste čítali?