reklama

Potrebujú psy lásku a prejavené city?

Zaiste, ale to je moja súkromná mienka. Nečítala som, či prebiehal odborný výskum. Vyjadrite sa k tomu, ak chcete, čitatelia radi porovnávajú názory prečítajú si aj váš názor.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Chcem uviesť jeden príklad.

V susedstve, neďaleko nás majú malého čierneho psa menom Goro. My máme sučku, malú nízku s krátkymi nôžkami, veľmi aktívnu, vášnivú, plnú života.

Keď nám ju doviezli, kňučala detským hlasom, ako keby plakala, kým si na nás privykla. Netrvalo dlho, alebo ešte lepšie pochopíte jej povahu, ak napíšem, že okamžite k nám pocítila horúcu lásku. 

S dôverou pozerala členom rodiny do očí, ale aj okoloidúcim psom pri plote. Láska na prvý pohľad bol psík Goro. Každý deň prešiel okolo plota a pristavil sa. Chodil sám, bez pána. Prepchal ňufák cez pletivový plot a psy si prejavovali sympatie, ovoniavali sa, oblizovali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

My sme našu nepúšťali von bez dozoru, chodili sme s ňou a vždy mala vôdzku. Mala veľa nápadníkov pri plote, alebo na lúke. Dobre vychádzala s obidvomi pohlaviami, hrala sa s nimi, poznali sa, na lúke sme im odopli vôdzku a zďaleka bežali k sebe, to bolo radosti.

Raz sme stáli na ulici pri ich plote s kamarátkou Jankou a s našou sučkou Lalou. Za plotom vo dvore bol Goro. Ovoniavali sa, kurizovali si, krútili chvostíkmi a ukazovali, že sú rady spolu. K plotu prišiel aj gazda a kamarátka mu vravela, že Janko, psy by sa pohrali, otvor bránu. Súhlasil a ja som odopla vôdzku.

Gazda otvoril bránu, Goro vybehol na lúku pri domoch a naša za ním. Zároveň s Gorom vybehla aj mačka a to nemala robiť, lebo Lala sa k nej rozbehla a začala sa naháňačka. Mala som obavy, že ak dobehne mačku, skončí sa to zle. Štekala hlasom ostrým ako britva a znelo to vražedne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Na konci lúky je veľký orech, naň mačka vybehla. Sučka chvíľu štekala, ale na hlase jej bolo počuť sklamanie, že na strom nevie vyliezť a stráca záujem.

Pozornosť obrátila na Gora a to bola rýchlosť akou sa k nemu vrhala. Sused kričal, že zastavte ju, Goro je starší pán, neujde jej. Ani nechcel, naháňačku vítal, vybehali sa, váľali sa po sebe, klbčili a oblizovali sa. Následne sme im často dopriali takéto priateľské stretnutia.

Toto bolo pred tromi rokmi a odvtedy sa veľa vecí udialo. Láske sme bránili, ona už mala vybratého partnera rovnakej rasy z iného mesta, ale kamarátstvo sa zachovalo, často sa spolu hrali, hoci poslednú dobu som Gora nevidela na ulici.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Práve som si vykračovala s našou Lalou po lúke, keď kúsok pred nami som videla malého čierneho psa vez vodidla, ale s gazdom. Išli veľmi pomaly, z nohy na nohu. Naša sa rozbehla a ja s ňou. Nesmela som ju pustiť, mala obdobie hárania. Inakšie povedané, mala svoje plodné dni, preto sme nemali pri nej jej šteniatko. Kričala som, sused, počkajte nás a sused sa zľakol pri pohľade na našu bláznivo rýchlu sučku.

Nepustite ju ku Gorovi, ublíži mu! On je starý, už nechodí von, len teraz som ho trošku... vysvetľoval, ale neskoro.

Ona ho dobehla, zastala, oblizla mu ňufák, krútila chvostom, celým telom, zaliečala sa mu, ukazovala sympatie. Goro bol uchvátený jej nápadne prenikavou vôňou, ktorá sprevádza plodné dni sučky. Prejavil radosť zo stretnutia a ja som bola v strehu, aby som zakročila, keby vzplanuli vášne, aj z Gorovej strany.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Držal ňufák na ňufáku, ako keby sa bozkávali. Vyzeralo to ako stretnutie so starou láskou a Goro ožil. Nechal sa oblizovať, bozkávať, krútil chvostom, celý omladol a vyzdravel. Pripomínam, že už pred tromi rokmi ho gazda prehlásil za starého pána a neukázalo sa to ako pravda. Ani teraz sa zrazu nesprával ako starý pes.

,,Toto chýbalo Gorovi," povedal sused. ,,Bozk s fanúšičkou, starou láskou, to bola blesková omladzovacia kúra!"

Prisvedčila som a aj okoloidúci, ktorí sa so záujmom pristavili, žičlivo prikyvovali. Prejavená sympatia a náznak lásky, boli v tej chvíli zázračne liečivé a prospievali obidvom psíkom. Aj my, ľudia, susedia, občania, sme mali z nich dobrý pocit. Postáli sme, pozerali a priali sme im toto stretnutie. Nad lúkou plávali oblaky, ako veľké kopy šľahačky. Na malú chvíľku zatienili slnko, ale plávali ďalej, lebo tiež nám chceli dopriať. Slnko dostalo šancu a márnotratne vysielalo svoje lúče dookola.

Eva Gallova

Eva Gallova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  456
  •  | 
  • Páči sa:  934x

Píšem o živote a plnokrvných ľuďoch. Postavy skladám z uveriteľných čriepkov, aby vyzerali ako živé. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu