reklama

Môj obľúbený bezdomovec a módna prehliadka so psom

Ako súvisí bezdomovec, pes a módna prehliadka? Je to trošku za vlasy pritiahnuté a čudné, ale stalo sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Bola som nakúpiť, vychádzam zo supermarketu. Nákup som trošku prehnala, taška je napchatá, ťaží ma na pleci. Noviny nesiem v rukách, do tašky sa nezmestili.

,,Dobrý!” počujem.

Pozriem pred seba, za seba, nikto nereaguje, pozdrav je zrejme pre mňa. Zdvihnem ruku s novinami, akože zdravím, pritom pátram očami, odkiaľ prišiel pozdrav. Autá prichádzajú, parkujú, odchádzajú, je tu ruch, pohyb. Za oknami čelných skiel, tváre nie sú rozoznateľné.

Pokračujem kontinuálne v chôdzi vpred a počujem.

,,Tu som!”

 Vidím! Môj obľúbený bezdomovec Mando, na druhej strane cesty sedí na lavičke. Kráčam po mojej strane.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

,,Niečo vám chýba!” kričí.

Čo mi chýba? Rozum, že sa s ním zabávam. Aha, pes na ktorého sa zakaždým opýta. Chýba, naozaj veľmi, ale už je zakopaný pod čerešňou. Bol náš miláčik, ale mal deväť rokov, na boxera je to veľa. Veľké psy nemajú dlhý život. Vidím jeho psí pohľad, dobrú povahu. Všade sme chodili spolu. Pred obchodom sedel odhodlane, koľko bolo treba.

Raz som ho uviazala za novinový stánok, lebo inde nebolo miesto a potom som sa veľmi ponáhľala. Až tak veľmi, že som ho tam zabudla.

Objavil ho Mando, strážil ho a posielal odkazy po ľuďoch, ktorí tade chodili. Ale ľudia sa iba zasmiali, že čo mu šibe, stráži psa a neprišli mi zazvoniť. Až keď som súrnu robotu, kvôli ktorej som utekala, dokončila, až vtedy som si spomenula na psa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

,,Finko, ku mne!”

Nepribehol. No teda! Eh, veď ostal priviazaný za novinovým stánkom! Rozbehla som sa, bežala som celou cestou, aby sa to nikto nedozvedel, aká som... ehm, nezodpovedná.

Dychčala som, zďaleka som videla psa a pri ňom obďaleč postával Mando. Bál sa ho, nešiel blízko. Jeden známy mi zakričal, že veru, len nech bežím, kým mi ho Mando nepredá Cigáňom, do klobás. Ale no, toto by nespravil!

Ďakovala som mu a chcela som ho odmeniť. Naznačil, že jedno-dve eurá rád príjme, kúpi si čučo. Povedala som, že nenosím pri sebe peniaze, lebo platím kartou. Naklonil hlavu nabok, zatváril sa ako odborný poradca. Poradil mi, aby som tu v obchode kúpila fľašu čuča a zaplatila kartou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Urobila som podľa jeho rady a odvtedy, keď idem bez psa, vždy mi vraví, že niečo mi chýba. Starostlivý dobráčisko, iba si nevie zapamätať, že Finko už nie je.

 Bol to dobrý, láskavý pes a pekný. Dlhé nohy, veľký hrudník, štíhly pás, ako majú kone. Len nos mal vrazený do tváre. Malá chyba krásy, ktorú vyvážili krásne oči.

Raz vystupoval aj na módnej prehliadke. Iba z recesie. Na deň žien sme na dedine urobili módnu prehliadku. Jedna z obecného úradu mala známu módnu návrhárku, doniesla modely, jej muž bol hudobník, zahrá, niekoho nájdu, kto má kameru, takže, prečo nie! Zbuntošili sme toľko ľudí, že z toho bola veľká akcia, plný kultúrny dom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kto pôjde po móle? Skoro každá chcela! Napokon kvôli veľkej tréme sme sa strkali, že ty choď prvá, nie, ty choď! Eva, ty máš butik, choď ty, si odvážna!

 Oblečenie bolo odskúšané, pripravené, kroky nacvičené, choreografia vymyslená, hudobné nástroje naladené a ja som mala predviesť hnedú bundičku.

Doniesla som si hnedé čižmy z domu, vysoké nad kolená. A Finko bol stále pri mne, boli sme ako siamské dvojčatá. Chce ísť so mnou na javisko? Môže. Je celý hnedý, aj vodidlo bolo z hnedej kože, parádne, prepletané. Pes, dokonalý doplnok pre dámu.

Kráčal popri mojej ľavej nohe dôstojným krokom, ako na predvádzaní psov. Keď sme prišli na kraj javiska zastala som a pes dostal povel sadni! Obecenstvo sa smialo. Tlieskali, vykrikovali a pes sedel, ani sa nepohol. Obecenstvo ho nerušilo. Spravili sme okruh po javisku, párkrát som ho posadila, aby som mohla bundičku ukázať z každej strany. Zážitok bol dobrý, aj smiešny, uvoľnil napätie a mohli sme sa hrať na modelečky. Aj ostatné vykročili na mólo bez bázne a hany, kráčali v rytme hudby, dostali potlesk. Hovorilo sa tom po celej dedine, že sme robili na deň žien smiešne veci. Len škoda, že fotku z módnej prehliadky nemám.

Boxer Finko
Boxer Finko (zdroj: z archívu E.G.)

 PS: Mando je už pochovaný, včera mal pohreb. Že čo mu bolo? Dali ho na pitvu, či smrť nie je z cudzieho zavinenia, ale nie je. Jeho diagnóza bola bezdomovectvo.

Eva Gallova

Eva Gallova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  456
  •  | 
  • Páči sa:  934x

Píšem o živote a plnokrvných ľuďoch. Postavy skladám z uveriteľných čriepkov, aby vyzerali ako živé. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu