reklama

Dajte si pozor na svoje želania

Ale prečo? Veď Goethe povedal: ,,Naše priania sú tušením schopností, ktoré v nás driemu, predzvesťami toho, čo sme schopní, všetko dokázať...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Týkajú sa želania toho, že človek chce niečo dokázať? Iste, niekedy od detstva. Áno, sú ľudia, ktorí chcú niečo dokázať. Možno všetci mladí. Potom, ak sa rýchle nesplnia, želania meníme, opúšťame.

 Mám pocit, že želania ľudí sú zamerané, na vlastníctvo. Niečo chcú mať. Kým sú deti, chcú vysnenú hračku. Neskôr sú to pekné detské dopravné prostriedky, v ktorých sa dá presúvať. Túto túžbu splní otec. Aj on po takých hračkách túžil a doteraz túži. Kúpi deťom a kúpi aj sebe, parádny bicykel. Ak žena chce, kúpi aj jej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bicykel je praktická vec, ale nie je to sen. Sen môže byť pekné auto. Alebo výkonné auto? Podľa povahy. Aj auto kúpi otec rodiny, niektorí muži akceptujú pripomienky od partnerky, alebo rodiny.

Muži milujú technické veci. Aj veľké, aj malé. Aj tie využiteľné v domácnosti, v kuchyni, v kúpeľni a na záhrade. Veci, ktoré vrčia a vykonávajú prácu. Ale toto nie sú veľké sny.

Veľké, vymodlené sny sa najčastejšie týkajú vzhľadu človeka, ktorý si niečo veľmi túžobne želá. Aj u mužov? Pravdaže! V mladosti určite, potom... neviem, ale asi tak isto. Toto nezaručujem, že aj muži, ale ženy sú tlačené celou spoločnosťou do toho, ako majú vyzerať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Móda sa mení, ale určité predstavy ostávajú. Žena má byť ženská s výraznými druhotnými pohlavnými znakmi. Toto znie veľmi učene a hrozne. Radšej poviem, že s výrazne ženskou postavou. Je to milšie vyjadrenie a ten tlak ide cez ženské časopisy nevtieravo a milo.. 

Želania a sny, ktoré sa týkajú tela sú častejšie ženské. Lebo čo môže na sebe vylepšiť muž? V posilňovni postavu, to áno, ale je to dlhodobá záležitosť. Ďalej skoro nič. Ak má plecia ako pivová fľaša, to sa veľmi nedá zmeniť.

Muž si nemôže dať vytetovať obočie, nalepiť mihalnice, dať si napichať pery, na tvár si namaľovať missku, prefarbiť, zahustiť, predĺžiť vlasy. Tvár si vylepšuje žena.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cvičením si muž môže vylepšiť hrudník, ženy tiež, ale rýchlejšie chirurgicky. Nemyslím si, že túto možnosť využíva veľké percento žien. K tomu kroku sa rozhodnú ženy zo showbiznisu, lebo sú neustále na očiach verejnosti. 

Ale hrudník môže byť oblasťou želaní, ktoré sa splnia. Dospievaním, vekom, pribúdajúcimi kilami je hrudník mohutnejší aj u mužov aj u žien. Jasné, nie každý chce mať mohutný hrudník, ženy chcú mať radšej nadupaný výstrih. Toto želanie je niekedy prehnané.

Jedno také splnené želanie som videla.

Sedeli sme v laviciach, ja na kraji, pri uličke, aby som videla. Že čo som chcela vidieť? Ja ľudí. Niekto má rád prírodu, alebo napríklad autá, motory, domy, iné. Ja sa rada pozerám na ľudí. Vidím vzhľad, dotvorený oblečením, správanie, gestá, výrazy tvárí. Človek ma nikdy nenudí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Popri mne sa presúvali ľudia, ktorých som videla od chrbta. Cez pohybujúci sa dav som videla aj ľudí, ktorí stáli. Aby to nebolo záhadné, sedeli sme v kostole, kde bola oslava pre kňaza, ktorého vysvätili pred dvadsiatimi rokmi a my sme prišli autobusom, plným rodákov. Ja som ho osobne nepoznala, ale chcela som tam byť a zažiť, keď niekoho oslávia, vidieť a prežiť niečo povznášajúce.

Bolo to pekné. Vypočuli sme si chválu na jeho oddanosť, ochotu a veľmi ľudské správanie k starým ľuďom, keď chodil za veriacimi do malých dediniek, ktorých bolo na okolí niekoľko. Rečníci, zastupujúci rôzne dedinky, nešetrili chválou. Rečníkov bolo veľa. Nielen dedinčania chválili, ale aj vrchnosť. Bolo to splnené želanie toho mladého muža?

Asi áno, inakšie by tam nevydržal tak dlho. Je nám jasné, že sa musel rozhodnúť na prelome detstva a dospelosti. Čo taký mladý človek vtedy vie o živote? Chápe, aké ťažké je kňazské povolanie? Nie, určite nie. Bol to jeho detský sen? Nie, lebo v autobuse o ňom hovorili, že bol planý chlapec. Neviem ako to mysleli, ale zase možno tým viac si chcel dokazovať v dospelosti.

Aj želania chlapcov stať sa politikom nie je jednoduché. Ak sa splní a uchváti ho politika, už z nej neodíde, hoci sa vzdialil od svojich mladíckych ideálov a ľutuje, že sa dal na politiku. Aj politika je ako kňazský stav, je to navždy. 

Pri počúvaní som sa pozerala na ľudí. Na rečníkov, ale aj na tých, ktorí to so záujmom sledovali. Cez dav ma zaujal vysoký človek. Videla som tmavosivé vlasy, pánsky strih, fazónka strihaná okolo ucha. Tvár som nevidela, ale videla som jeho nohy v pánskych topánkach, boli štíhle, v trištvrťových nohaviciach neurčitej farby. Vysoká postava vzbudzovala pocit, že pred sebou drží veľký, ťažký vak. To ma zaujalo. Každú chvíľu som sa pozrela, či sa dav preriedil, aby som videla, čo ten pán vláči. V jednej chvíli som uvidela.

Pred sebou mal niečo veľmi veľké, mne sa to zdalo obrovské, vo výrazne ružovej farbe. Už som nespustila oči, čo ten pán nesie.

Nebol to ružový vak, bolo to pekné, ružové, ženské tričko na obrovskom ženskom poprsí. Ten pán bol žena. Mužské topánky som vedela pochopiť. Vysoké ženy potrebujú veľké topánky. V staršom veku nechcú na opätku, v takých topánkach sa iba s námahou dá udržať rovnováha.

Všetky dievčatá túžia po pekných a možno niektoré aj po veľkých prsiach, ale táto pani mala v jednej chvíli, pred rokmi, stopnúť takúto túžbu. Jej želanie, ak to bolo naozaj jej želanie, sa splnilo až priveľmi a prehnane. S tým obrovským nákladom pred sebou musela mať ťažký život a boľavú chrbticu, hoci prsia boli podopreté veľkým bruchom, na inak štíhlom tele. Pred rokmi musela byť veľmi krásna a priťahovala pozornosť, ale nemohla všetkých napomínať, že dívaj sa mi do očí. Muži museli mať zamotanú hlavu.

Alebo toto bolo vysnené želanie viacerých mužov, aby oproti išla žena, o ktorej sa dá snívať? Ja im to prajem, veľa mužov má ťažkú prácu, aspoň chvíľu môžu na iné myslieť. Na krásu, na ženskosť, milé správanie, ktoré pozostáva napríklad, hoci len z toho, že tá žena prejde okolo a rozvlní vzduch ženskosťou a svojimi prednosťami.

Eva Gallova

Eva Gallova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  456
  •  | 
  • Páči sa:  934x

Píšem o živote a plnokrvných ľuďoch. Postavy skladám z uveriteľných čriepkov, aby vyzerali ako živé. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu