reklama

Ministerstvo s nimi nerokovalo

Toto je úvod správy z televíznych novín, ktorá rozhnevala mnohých divákov, lebo sa im to nezdalo správne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 Ministerstvo by malo rokovať o zmenách, ktoré sa týkajú zamestnancov v príslušnom rezorte. Názor ľudí, by ich mal zaujímať. Treba počúvať ľudí, ak majú čo povedať. Každý si to myslí, ale doteraz to nikdy neurobili.

Bola som mladá učiteľka, sedela som v zborovni a opravovala diktáty. Neviem už presne kedy, ale toto bola moja každodenná skutočnosť po vyučovaní. Okrem toho, že deti často píšu diktát, my učitelia sme v jednom roku často písali na kancelársky papier A4 svoj názor na nastávajúcu reformu školstva. Vrchnosť chcela poznať naše skúsenosti a náš názor. Veľa takých papierov sme museli odovzdať, papier musel byť plný. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Povinne sme vyjadrovali svoj názor, nie raz a nie na jednom kancelárskom papieri. Dlhšie trvajúci čas to od nás vyžadovali. Ja som bola začínajúca učiteľka, moje nápady nemuseli byť veľmi objavné, ale toto sa muselo písať v každej škole, v celej republike, takže predpoklad je, že sa v nich našli múdre myšlienky, od skúsených učiteľov s dlhou praxou.

Kancelárske papiere niekto v zborovni vyzbieral, spravil z nich výťah a odovzdal na okresný odbor školstva a oni na krajský. Predpokladám, že kraj výťahy z názorov poslal vyššie. Na druhý týždeň znova. Potom zase. Až raz zbieranie názorov ukončili a reforma nastala. Pri slávnostnom zavedení reformy boli v školstve oslavy a konferencia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z nejakého dôvodu sa konala v našom krajskom meste, kde boli pozvaní riaditelia a zástupcovia škôl mesta a okolitých dedín, alebo aj z iných okresov. Z každej školy dvaja.

My sme mali riaditeľku a aj zástupkyňa bola žena. Tá pani zástupkyňa sa nemohla dostaviť a už nemali ako vybrať inú vhodnú osobu, tak riaditeľka pribehla do zborovne, kde som opravovala diktáty.

,,Eva, poď, ideš so mnou!”

Nikto iný tam nebol, tak som s ňou išla. Takto som sa ocitla na konferencii a následne sme prešli do inej miestnosti, kde sme postávali, debatovali a preskupovali sa. Nie je vylúčené, že nám ponúkli chlebíčky, ale nepamätám sa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo si dobre pamätám, že sa pri nás pristavil fešný muž z ministerstva a konverzoval s našou riaditeľkou. Bola nielen múdra, ale aj pekná. Ja som len tak stála pri nich a zdvorilo som počúvala nové nariadenia školstva. Pani riaditeľka sa opýtala, či im aspoň trošku pomohli naše nápady a názory, ktoré sme zasielali.

,,Nápady? A boli nejaké?” opýtal sa so zdvorilým záujmom.

Nemalo význam vysvetľovať, že áno, bolo veľa názorov a ministerstvo sa robilo, že ich to zaujíma. Ale vidíte ani tvorcom reformy neposkytli zhrnuté názory učiteľov na prečítanie. Nedozvedeli sa, že učitelia majú názor.

 Vtedy si neprečítali, teraz s nimi nerokovali, stav nezmenený.

Eva Gallova

Eva Gallova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  456
  •  | 
  • Páči sa:  934x

Píšem o živote a plnokrvných ľuďoch. Postavy skladám z uveriteľných čriepkov, aby vyzerali ako živé. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu