reklama

Platím a pribaľte kostým, ktorý visí nad pokladňou, pre moju ženu

Tieto slová odzneli v obchodnom dome, kde sme sa ocitli s manželom, v podstate náhodne, po smutnej udalosti

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Zomrela moja mamička. Nečakane a bezdôvodne, len tak ráno. Nebola chorá a nemala vek na umretie, ale jasné, mladá už nebola. Veľmi ma to zasiahlo. Pohreb vybavoval môj manžel. Ja som bola všade ako štatista, bez slova, so skleným pohľadom a bez toho, aby skutočnosť okolo mňa prenikla do môjho vedomia.

Boli sme v krematóriu dojednať termín, kvety, skladby, ktoré odznejú, ale všetky veci išli mimo mňa. Chodila som popri ňom ako bábka. Manžel povedal, že na obrade budeme, ako herci na javisku a ešte k tomu v hlavnej úlohe. Všetci z práce tam budú do nohy. Ľudia radi kritizujú a ženy najviac oblečenie. Musíme sa slušne obliecť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veď my sa obliekame slušne, pomyslela som si, ale poslušne som išla s ním. Vošli sme do obchodného domu, okolo ktorého sme prechádzali.

Ja mám všetko, povedala som, lebo naozaj som mala plné skrine. Vtedy som bola pani z butiku. Manžel nerád nakupoval oblečenie, ktoré sa musí skúšaťl, ale odvážne vošiel a ujala sa ho, veľmi matersky, pani predavačka. Vyskúšal sako od čierneho obleku. Bol by zobral prvý a zaplatil, ale predavačka nebola spokojná. Podávala mu na vyskúšanie ďalšie saká od čiernych oblekov.

Ja som sa nezainteresovane opierala o veľkú konštrukciu mohutnej pokladne. Nesledovala som dianie. Nevedela som, čo sa deje, nevedela som, ako dlho sme už v predajni, nič som nevnímala. Trvalo to asi dlho a netuším, čo si môj muž vybral, ale videla som, že je v dobrých rukách a pani predavačka robí to, čo ja som v tej chvíli nedokázala. Nakoniec padlo rozhodnutie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

,,Platím a pribaľte kostým, ktorý visí na pokladni, pre moju ženu!” povedal rozhodne, ako bol zvyknutý vždy konať.

Automaticky som zdvihla zrak a prebudila sa vo mne pani z butiku.

,,Nie je to moja veľkosť!” povedala som nevýrazným hlasom, lebo na normálny protest som nemala dosť síl. On to asi nezaregistroval. Predavačka mi potichu povedala, že mám brať, keď je partner ochotný platiť. Kostým je veľmi drahý, môžem sa vrátiť a vymení mi ho za väčší. Teda som to nechala tak.

Keď som si lepšie otvorila oči a myseľ, videla som, že kostýmček je krásny, elegantný, dvojradový. Princesový, vyštíhlený strih, s minisukničkou. Očividne drahý, z dobrého, čierneho, ľahkého žoržetu, fazónka z hrubej čiernej krajky. Bolo leto, bol to letný kostým s krátkym rukávom. Chyba bola iba tá, že by mi bol dobrý za slobodna a pred dvomi pôrodmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemala som silu vysvetľovať, sadli sme s nákupom do auta. Doma som videla, aký je kostým maličký. Prečo to on, veľmi praktický človek, nevidel? Ach, snáď ma stále vidí takú, ako keď sme sa spoznali? To je milé! Dotklo sa to môjho srdca.

Na druhý deň som sa cítila silnejšia a keďže záležitosti okolo pohrebu už boli vybavené, tak som preskúmala kostým. Na visačke bol názov firmy a videla som, že výrobcom je suseda, súkromná podnikateľka. Išla som k nim do dielne. Jasné, že nemala iný. Bol vyrobený iba ten jeden kus, ale ostala im látka. Urobili určité úpravy na kostýme, kabátik som obliekla. Aj minisukničku mierne upravili na prijateľnú dĺžku. Doteraz kostým nosím, pri príležitostiach, ktoré vyžadujú eleganciu. Je nadčasový.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A smrť mamičky? To som doteraz nespracovala. Myslím na ňu často. Myšlienka už nebolí, ale hreje, že bola. Že som ju mohla poznať, žiť s ňou, zdediť jej dobré vlastnosti a posunúť ich môjmu potomstvu. Veľmi ma teší, že bola práve moja mama.

Sladké sny, mamička! 

Eva Gallova

Eva Gallova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  456
  •  | 
  • Páči sa:  934x

Píšem o živote a plnokrvných ľuďoch. Postavy skladám z uveriteľných čriepkov, aby vyzerali ako živé. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu