reklama

Pieseň o láske a smrti 10. Až teraz sa pieseň ukončila, láska smrť odplašila

Skončila sa starodávna pieseň. Ľudia si ju odovzdávali ústnym podaním a menila sa od človeka k človekovi, ostalo z nej len to, že láska zvíťazila nad smrťou a obetavosť s vernosťou bola odmenená. Akosi takto to bolo...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zlý osud mu odvrátila... Boli blízko domova, videli svoj strom, keď zbadali, že sa blížia ľudia s fakľami. Viedol ich vysoký muž, s kráľovskými gestami.

Tadiaľto! Stále rovno. Táto cesta vedie do lesa, kde chodieva môj syn Satjaván, drevo rúbať. Veľa mi rozprával o tom lese, nájdeme ho! Za ním kráčala vystretá a vznešená kráľovná.

Narjani, pozri, kráľ! Tam ide môj otec! Tigra som ja ulovil a plášť z neho som vyrobil ja. Čo sa deje? Nejaké čary? On vidí, vravel prekvapený. Princezná už hodnú chvíľu vedela, že ten ktorý vedie ľudí s fakľami je kráľ Dhárašáta. Už vidí a zase je kráľ. Ona to musí vedieť!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pozri mu do tváre, je to on, pobádal ju Satjaván. Nemusela sa dívať, vedela, že je to tak. Áno, je to on, povedala a lietala šťastím. Vedela ako sa to stalo, ale nikdy nepovie, aby nemali pocit, že sú jej zaviazaní.

Blížili sa poddaní kráľa, ktorí zvrhli nenávideného brata, ktoré mali po krk. Doniesli mu dary a pozývali ho, ale on bez syna neodišiel. Vybrali sa do lesa, hľadať ho. Boli ochotní za neho život dať.

Otec sa zvítal so synom, hoci ani nedúfal, že žije on, či nevesta. Objal ju a pošepol jej, že ho zachránila takmer, za cenu svojho života.

Lebo ho milujem! Povedala jednoducho. Kráľ sa zamyslel, že ju počul kričať, neber mi ho, Jáma. Ale Jáma je boh smrti. Snáď nie? To nie je možné! Opýtal sa jej, ale ona nedokázala hovoriť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Sprievod s fakľami vedie kráľ, ktorý už nie je slepý, kolorovaná perokresba
Sprievod s fakľami vedie kráľ, ktorý už nie je slepý, kolorovaná perokresba (zdroj: E.G.)

V obetu sa bohom dala... aj život by za neho dala.

Si vzácny človek, dcéra!

Nepovedz mu to!

Možno to bude tak lepšie, pomyslel si kráľ. Ďakujem ti!

Spravila by som to znova.

Prespali vo vzdušnom paláci banyanového stromu, pomestili sa všetci. Ráno balili a pripravovali sa na odchod, keď prišiel posol od kráľa Ašatiho, s dobrou novinou, že sa kráľovi narodil syn.

Pieseň o láske a smrti, kolorovaná perokresba
Pieseň o láske a smrti, kolorovaná perokresba (zdroj: E.G.)

Životy im ver´ zmenila... znova by to urobila. Zamilovaný mladý pár sa tešil jeden z druhého. Všetko prekonali, mali pred sebou celý život. Volali ich bývať aj do Agry a kráľ Dhárašáta do mesta Goa, do jeho kráľovstva, ale oni váhali. Tu sa našli, tu sú šťastní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Drahý, máš rád život v meste?

Teba mám rád!

Máš rád paláce a prepych?

Teba mám rád!

Máš rád bohatstvo a moc?

Mám rád teba!

Drahý, ostaňme tu! Chcem tu žiť s tebou, spoznávať les, stromy, vtáky. Prejdeme všetkými cestičkami. Sto rokov s tebou chcem žiť!

Sto rokov spolu prejde rýchlo a každý deň bude zážitok.

Láska smrť odplašila,

Pieseň sa tu ukončila..., lalala...

Eva Gallova

Eva Gallova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  456
  •  | 
  • Páči sa:  934x

Píšem o živote a plnokrvných ľuďoch. Postavy skladám z uveriteľných čriepkov, aby vyzerali ako živé. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu