reklama

Vyprosila som pre vás milosť a splnenie snov

Naozaj, možno aj pre vás. Neviem presne kedy to bolo, ale urobila som to, hoci som nič nechápala, i stalo sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Predpokladaný čas toho, o čom píšem bola minulá jar. Zhruba mohlo byť po veľkonočných sviatkoch, koncom apríla. Smerom k veriacim bola vyslaná ochota odpustenia a milosrdenstva. Niektoré kostoly sa mali stať prostredníkom a vymenovali ich za Bránu milosrdenstva. Medzi inými vybrali aj náš, dedinský boží chrám. Vchod bol vyzdobený čerstvými, zelenými ratolesťami jari. Mala byť veľká omša.

Kostol bol plný, takých štyristo ľudí, ba viac. Zvonka vchádzali tí, ktorí nám mali sprostredkovať milosrdenstvo. Na čele išiel miništrant s krížom. Za nim kráčalo odhadom desať miništrantov, v dvojstupe. Nasledovali kňazi a bolo ich zhruba toľko isto. Kráčali dôstojným krokom, za hlaholu zvonov nášho chrámu. Aj organ burácal a rozochvieval dušu. Zrejme aj iným, nielen mne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veriaci stáli a ja som to celé veľmi prežívala. Miništrant s krížom došiel k oltáru a kríž postavil do stojana. Ostatní zastali, aby mal priestor a čas urobiť to. Posledný v sprievode bol ojedinelý, vysoký muž v zlatom brokáte. Kým sprievod pomaly pokračoval k oltáru on zastal pri mne.

Stála som dosť vpredu v lavici pri uličke. Otočila som sa k nemu. Vysoký muž, od hlavy po päty v zlatom oblečení. Dokonca vysoká čapica bola zlatá. Dívala som sa na neho, asi som mala padnutú sánku a pusu otvorenú. Prečo zastal pri mne? On sa pozrel na mňa a polohlasne ma pozdravil kresťanským pozdravom. V šoku, som sa cítila pristihnutá a úplne mimo zmyslov, napriek tomu mi správna odpoveď prišla na um: Naveky amen.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prekvapená som sa rozhliadla, čím som si zaslúžila, v čom som iná a videla som, že celý kostol je v čiernom a ja som v bledozelenom, jarnom kostýme. Tak áno! Ale potom som si priznala, že móda, v kostole nie je dôležitá, nebude to, pre zelený kostým.

Nepodstatné. Pre niečo sa mi dostalo mimoriadnej cti bez zásluh. Nebudem rozhutovať, stačí prijať tú česť a rýchle vyžiadať, tú istú česť aj pre iných, aby som ju na nich preniesla. Začala som v sebe mlčky vyprosovať milosť pre moju rodinu, priateľov, priateľky, známych, za našu dedinu a aj za takých, s ktorými sa ani nepoznám, iba nepriamo, napríklad cez internet. Nech sa im dostane milosti odpustenia, ochrany a nech sa im splnia sny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tej chvíli sa miništranti a kňazi rozostavali na svoje miesta a zlatý muž sa pohol. Išiel na svoje miesto pri oltári. Jasné, veď to je biskup, bude celebrovať omšu. Pochopila som, že musel zastať presne tam, kde zastal, pri mne, kým sa vyčistí plocha pred oltárom. Ja som naivná, keď som myslela na oblečenie a iné plytké veci. Ale našťastie v šoku, ktorý som prežívlala mi napadlo, vyžiadať pre toľkých ľudí milosrdenstvo, v ktorom ste boli aj vy, moji internetoví známi.

Vyprosila som, aby sa všetkým, aj vám, stávali len dobré veci a plnili sa sny. Ak niekto z vás si myslí, že v tom nebol zahrnutý, tak si ešte vyproste, lebo v Biblii sa hovorí:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Proste a bude vám dané!

Pekný, jarný deň prajem!

Eva Gallova

Eva Gallova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  456
  •  | 
  • Páči sa:  934x

Píšem o živote a plnokrvných ľuďoch. Postavy skladám z uveriteľných čriepkov, aby vyzerali ako živé. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu