reklama

Sexuálny harassment

Vo svete je to teraz veľká téma. U nás ani nie. Veľmi sa tým ľudia nezaoberajú. Rozmýšľam, u nás to nie je?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Musí to byť aj tu, iba máme k tomu iný prístup. Myslím, že sú dva druhy žien. Jedny, ktoré nechcené dotyky prijímajú ako poctu ich ženskej príťažlivosti a druhé, ...to neviem. Na túto tému som sa nikdy so ženami nerozprávala. Mala som kamošov, ktorí neváhali hovoriť o hocičom, ale táto téma donedávna v podstate neexistovala. Asi dotyky nepovažovali za obťažujúce. Ani keď sa dotýkali nechtiac, ani keď častejšie vedome.

Ak sa zamyslím, dialo sa to. Bola som malé dievča a dospelý muž sa ma nevhodne dotkol. Iba som sa odstúpila a zasyčala som, že čo robíte? On a sa tváril previnilo. Nikomu som to nepovedala, lebo som sa hanbila, ale odvtedy som dávala pozor, aby som nebola v dosahu mužských rúk. Ďalší raz, keď sa to stalo, som sa vracala podvečer domov s fľašou vody, nabratej z artézskej studne a agresívne ma prepadol pubertiak v mojom veku. Tú fľašu som na ňom roztrieskala, hoci som bola malá a chudá. Objavila som v sebe zlosť a bojovníčku. Viac som nemala problém plesnúť zaucho hocikomu, aj keď to bol vážený, starší pán. Mňa nepohoršovalo, že to skúšajú, vedela som, že to muži robia a ja mám právo dať najavo, že to je proti mojej vôli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Myslím, že to považovali za zvyk, alebo za svoju povinnosť, pokúsiť sa, nie každému to prekážalo. Ja som mala zvyk brániť sa a mužom to neprekážalo. Mala som rýchlu ruku, ako v kovbojke, že kolty sú zavesené pri boku prekliato nízko a strieľa sa automaticky. Dala som zaucho aj milému, peknému nápadníkovi, ktorý ma pozval k nim (nikto nebol doma), spravil mi praženicu a chcel zo mňa zobrať omrviku, a ja plesk.

,,Za čo to bolo? Iba omrvinku som zmietol."

,,Len aby," povedala som a zatvárila som sa prísne. Zdá sa, že som s tým zabodovala, lebo si ma zobral. A to dosť rýchle. Rád čítal kovbojky.

Teraz by musel byť na hlavu padnutý muž, keby to skúšal, lebo u nás sa nepovie obťažovanie, ale pokus o znásilnenie. Je to veľká, ženská zbraň, aj na pomstu, aj na odstránenie konkurencie, v určitých sférach života.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chcem poprosiť o odpustenie ženy, ktorých som sa dotkla nevážnym prístupom k téme. Určite aj zlé veci sa stávali, neviem. Ja píšem o sebe. Mne to pripadá humorné, lebo som sa s tým vedela vysporiadať a pripadalo mi to, ako taká mužsko-ženská hra. Ale poznám od kamarátky príbeh. Skladala skúšku na doktorát a skúšajúci, vysoko postavený pán vstal a zamkol. Keď si sadol, vstala ona, odomkla a veľmi vážne a seriózne povedala, že ani za svet, by nechcela dopustiť, aby ich z niečoho mohli podozrievať. Viac slov na tú tému nepadlo. Ona nebola bitkárka, riešila veci seriózne a slušne a spravila kariéru, hoci odmietla zamknuté dvere.

Eva Gallova

Eva Gallova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  456
  •  | 
  • Páči sa:  934x

Píšem o živote a plnokrvných ľuďoch. Postavy skladám z uveriteľných čriepkov, aby vyzerali ako živé. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu