reklama

Dve baby v probléme

Je zaujímavé všimnúť si, koľko mužov má v sebe ochotu pomôcť ženám, keď sa ocitnú v probléme a potrebujú pomoc

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Tento fenomén som si všimla dávno. Možno som typ, ktorý vyzerá, že pomoc potrebuje stále. Mne vždy každý pomáhal. Ale mám pocit, že aj ja mám silnú náchylnosť pomáhať, dokonca hocikomu. Mužom nie, oni to nemajú radi, niekedy sa mi zdalo, že ponúknutú pomoc berú ako osobnú urážku. Ja pomoc prijímam s vďakou.

Chodila som do autoškoly a bola som tam úplne stratená. Boli sme dve blondíny, ale tá druhá bola rázna a vedela všetko. Dokonca hovorila o tom, že jej nový priateľ ju učí šoférovať a darí sa jej. Chodia na také miesta, kde bez problémov sa môžu voziť a nepríde nikto, kto povie pani vodička, predložte vodičský preukaz.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V autoškole bolo veľa mladých, šikovných chalanov, ktorý sa na kurze radi zapájali a na inštruktorovú otázku chceli odpovedať. Prihlásili sa, že oni ukážu, čo sa nachádza pod kapotou, povedia, ako sa dá niečo urobiť, chceli sa predviesť. Inštruktor aj tak vyvolával hlavne mňa. Chápala som, že mi tým dopomáhal k tomu, aby som sa to naučila, lebo videl, že nič neviem.

 Prišla otázka, že čo urobí vodič, ak je problém s autom na ceste. Samozrejme, všetky ruky mladých mužov sa zdvihli, že chcú odpovedať, ale otázku nasmeroval na mňa. Váhavo som sa postavila a povedala som, že vystúpim z auta a budem stáť pri aute, kým niekto nepríde na pomoc.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

“Nie, toto nie je správne! Možno by ste tam stáli do súdneho dňa.”

Zamyslela som sa. Nie, čoby! Vždy sa niekto zastaví. Naozaj, verte mi! Mala som s tým skúsenosť.

Bolo te ešte predtým, ako som sa zapísalal do autoškoly. Raz sme mali ísť na školenie do Brezna. Kolegyňa povedala, že manžel jej požičia auto.

“Pôjdeš so mnou?”

“Pravdaže pôjdem,” vravela som nadšená. Dve blondíny v aute, to sa určite niečo zábavné stane.

Aj sa stalo. Boli sme dosť blízko Brezna, keď nám auto z ničoho nič zastalo. A teraz čo?

Môj názor bol taký, že sa musíme postaviť vedľa auta, aby vodiči, ktorí frčia okolo videli, že potrebujeme pomoc. Ona mala pochybnosti, chcela radšej zavolať manželovi, ale ja som si bola istá, že už jej viac auto nepožičia, ak mu bude kvôli hlúposti vyvolávať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyliezli sme z auta. Bŕŕŕ, tu je zima. Všade sneh a čerstvý horehronský vzduch. Kabát sme nemali, iba slušivý biznis kostýmček a ihličky. Teda topánky na ihlách. Niečo vydržíme, zase až taká zima nie je. Mrznúť ešte nemôže a kde sa vzal sneh, je záhada. Bol koniec jesene, ale na Horehroní je sneh vždy blízko, noha mu trčí z oblakov.

Postávali sme, snažili sme sa nájsť si kúsok asfaltu bez snehu a stáť z tej strany auta, kde nás bolo dobre vidieť. Okolo išlo dosť áut, ale nezastavovali.

“Nezastavujú,” sťažovala sa kolegyňa.

Vidím! Čo teraz? pomyslela som si. Tak nastúpme do auta, ale potom už naozaj nik nepríde na pomoc. Jedine, ak do snehu krvou napíšeme HELP! Ale nemuseli sme robiť žiadne radikálne zásahy, jedno auto spomalilo a zastalo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zdravili sme sa, vítali sme ich, auto plné mužov ochotných pomôcť.

“Nejde?”

“Nejde!”

Opýtali sa či benzín máme, skúšali naštartovať, nešlo. Otvorili kapotu, asi či máme motor. Potom už nevedeli čo ďalej, iba sme sa pozhovárali, že kde ideme a tak. Keď sa nám minuli témy, išli. To nič, o chvíľu tam bolo ďalšie auto, potom ďalšie. Dokonca na druhej strany cesty zastavil auto hocikto, prebehol cez cestu a pokúšal sa nám pomôcť.

Nie každý skúšal naštartovať. Verili nám, že nejde. Iba sme sa pozhovárali. Čím sme boli bledšie a zamrznutejšie, tým viac áut pri nás zastalo. Ku koncu sme sa triasli, mali sme schúlené plecia, ruky na ústach, dýchali sme si do dlane a pomyslela som si, že teraz už nezastavujú preto, že vidia dve baby, ktoré celkom zbavia, ale naozaj sme im pripadali v nebezpečenstve.

 Možno v smrteľnom nebezpečenstve, tesne pred zamrznutím. Aj sa núkali, že by eventuelne nás mohli zohrievať, ale priame návrhy nepadli, iba narážky. Boli to džentlmeni z Horehronia. Niektorí vyzerali hrozivo, lebo Turčín Poničan tu zanechal hojné potomstvo, ktoré bolo rozoznať podľa čiernych fúzov, bohatej čiernej hrivy a tváre, drsnej od prudkých vetrov, ktoré tadiaľto vejú.

Jeden nám povedal, aby sme si sadli do auta, on si sadol za volant.

“Skúsim naštartovať?”

“Už skúsili mnohí,” povedali sme mu.

“Stokrát nešlo, stoprvýkrát pôjde.”

Skúšal, skúšal a bu-bu-bu-bum! Zvuk motora bol ako hlas anjela.

“Heuréka!” skríkli sme. “Ako ste to dokázali?” vraveli sme mu obdivne. “Vy ste nejaký kúzelník!”

“Ale nie,” smial sa polichotene. “Normálne som naštartoval a išlo to.”

Dumali sme, že prečo predtým nešlo a zrazu to ide. Jeho názor bol taký, že v benzíne bola malá, nenápadná smietka a teraz opadla, stiekla s benzínom z motora do nádrže. Možno klesla na dno a už nebude šarapatiť.

Ďakovali sme, podávali ľadové ruky, možno by sme boli aj objali a pusinkovali, ale od studených rúk sa striasol, tak sme ho nechali vystúpiť a zanechali na ceste. My sme sa pohli na ceste víťazov a spievali sme si “Ví áre čempions, ví áre čempions,” hlasno a nekompromisne. Od nášho dychu, prudkých nádychov a dlhých výdychov sa zohrial vzduch.

Na miesto činu sme dorazili neskoro, ale s červenými lícami a s tajomnými úsmevmi, čo ostatné ženy dosť znepokojovalo. Pýtali sa nás, či sme zažili nejaké dobrodružstvo.

“Kdeže, samé bežné veci,” tvrdili sme svorne, ale tajomnosť úsmevov sa prehĺbila.

Že muži sú džentlmeni sú predsa úplne bežné veci. Skúste povedať, že to nie je pravda!

Dve uzimené baby v probléme
Dve uzimené baby v probléme (zdroj: koláž E.G.)
Eva Gallova

Eva Gallova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  456
  •  | 
  • Páči sa:  934x

Píšem o živote a plnokrvných ľuďoch. Postavy skladám z uveriteľných čriepkov, aby vyzerali ako živé. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu