reklama

Ten počítačový vírus, ten nás potrápil

Škodlivý kód, ktorý v posledných dňoch napadol desaťtisíce počítačov po celom svete, vrátane Slovenska a teda aj nášho, zastavil 22 ročný Angličan.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Bol pohodový rodinný večer, chceli sme si pozrieť nejaký film stiahnutý prostredníctvom počítača z internetu a pozrieť si ho na televíznej obrazovke. Už sa na tom pracovalo, nepamätám na ktorý titul padla voľba, lebo ten film sme si nepozreli. Zabránil nám v tom počítačový vírus.

Film sa už sťahoval v počítači, ale niečo sa dialo. Išlo to pomaly, príliš pomaly. Potom to už nešlo nijako. Prešla hodina a nič sa nehýbalo. Ja som sa veľmi neangažovala, lebo nie som práve technicky veľmi zdatná, ale v našej rodine je dosť takých. Ani tak s tým nikto nevedel pohnúť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom sa otvorilo okienko, z ktorého vyskočila výzva. Znie to, ako keby som hovorila o čarodejníckej knihe Harryho Pottera, že vyskakujú obrázky, ale nebolo to milo čarodejnícke, ale hororové.

Chceli 300 dolárov!

Nastalo zdesenie. Za čo? A kto vlastne? Ani svätý za dedinou netuší, keď tam cvancigujú cudzími jazykmi.

Nie, nebojte sa, v našej rodine sú odo mňa aj múdrejší a hneď vedeli. Radili sme sa, zasadla rodinná rada. Verdikt bol taký, že nezaplatíme vydieračovi ani cent, ani nič.

Uverili by ste, že neznámy, ktorý nám píše si dostojí slova? Nie, kto by veril?! Povedali sme si, že nič v počítači nemá takú cenu, za ktorú by sme platili. Konečné rozhodnutie, punktum! Trošku mi to trhalo vnútro, lebo moje poviedky, postrehy, rozpísaný román...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno neveríte, ale celá rodinna ma presviedčala, že čo som raz napísala, napíšem aj druhý raz. Verili mi. Majú o mne dobrú mienku. Smutne som prikyvovala, že tak je, hoci som v tej chvíli tomu neverila. Veď ja... No nič!

Tak, sa stalo, že najschopnejšia osoba z rodiny vymazala z obrazovky všetko, dala počítač reštartovať a išlo sa spať.

O tom 22 ročnom Angličanovi chcem pár slov.

Neuveriteľne šikovný chalan. Ostal v anonymite a v podstate povedal, že sa mu to podarilo určitou náhodou. On v tom odbore pracuje, ale už mal voľno, bol niekde s kamarátmi, ale zaujímalo ho, čo sa stalo, čo sa deje. Pracoval na tom doma celú noc a chcel odhaliť páchateľa. To sa nedarilo, ale zrazu videl, že tam je niečo, čo by sa dalo nazvať vypínač, tak ho použil a vírus bol vypnutý, zastavený a zlikvidovaný. No teda!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chalan nechcel veľmi na kameru hovoriť, len tak sedel doma v kresle pri počítači, nesnímali ho veľmi detailne, ale pochválil sa, že firma mu zaplatí výlet do L. A. Alebo inde? Las Vegas? Prajem mu to, zaslúži si.

 Teraz to najhoršie. Vraj hociktorý deň môžeme čakať nový atak na počítače. Všetko si máme zálohovať, to nám radí!

Eva Gallova

Eva Gallova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  456
  •  | 
  • Páči sa:  934x

Píšem o živote a plnokrvných ľuďoch. Postavy skladám z uveriteľných čriepkov, aby vyzerali ako živé. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu