reklama

Za vysokým múrom dievča žilo 7. kapitola Prekonali bránu vo vysokom múre

Seriál na čítanie. Boli sme pri modelingu, módny návrhár Brando predstavil Petru svojim rodičom a Peter bol z toho zmätený, ale zabávali sa kým sa atmosféra okolo nich nezačala meniť. Tak išli domov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 7. kapitola

 Prekonali bránu vo vysokom múre

 Doma prekonali ťažkú, pokazenú bránu vo vysokom múre a hovorili si, že tu sa dá ťažšie dostať ako do väznice. Prešli celým domom, v ateliéri ich očarilo mesačné svetlo, ktoré videli cez sklenenú strechu.

Rozložili si kožušiny a vankúše na podlahové kúrenie, aby si tam poležali s očami upretými na nebo. Videli hviezdy cez veľké sklá. Hviezdy boli ako v hmle, v jemnom opare. Bolo to pekné, dosť romantické, zhovárali sa. Ale Peter mal predchádzajúcu noc službu, chcelo sa mu spať a maznať sa Petrou v mäkkej posteli. Radšej sa premiestnili do perín vo vežičke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Decko, už sa môžeme bozkávať?“

„Nie, ešte neprišiel náš čas.“

„Škoda,“ povedal Peter, ale neprotestoval. Sám vedel, že je to tak. Pritúlil sa, pobozkal na líčko, ovoniaval ju. Všetko čo na ňu naniesli a natreli vyzážistky a kaderníci malo luxusnú, vábivú a omamnú vôňu.

„Decko, ty tak pekne voniaš,“ povedal a sladko zaspal. Ona trošku nad ním bdela, prežívala dobrý pocit a tentoraz sa nenapomínala, že sa nesmie na neho viazať, lebo ju opustí a ona bude trpieť.

Keď sa zobudili, Peter mal pocit, že sa túto noc do nej zamiloval. Niečo sa mu snívalo, už nevedel čo a ten sen spôsobil, že vyplávali potláčané hlboké city. Alebo vyplávali už včera? Nepodstatné, teraz si ich uvedomil. Petra išla obrať trocha hrozna, aby niečo zjedli a aby mali s Petrom na večer. Slivky už nepadali, alebo len málo, asi je po nich.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 On zasnene kráčal na dopravu a v práci robil s elánom a s nadšením. Trošku ho schladil primár.

„Peter, ty si zase niečo urobil ako nič,“ vyčítal mu.

„Ja robím všetko ako nič,“ povedal rozšafne, „ale teraz neviem, o čom je reč.“

„Mám na mysli, ako si sa tínedžersky predvádzal pred kamerami.“

Pred kamerami? On si kamery nevšimol, taký bol zaujatý podporovaním Petry. Videl iba ju a chcel jej ukázať podporu. Veď tlieskali všetci, nielen on. Bola tam televízia? Nevadí, všetko je v poriadku. Robil to čo ostatní.

„Robil som iba to, čo iní.“

„Nuž, ja neviem. Si lekár veľkej nemocnice. Nemal si sa predvádzať! Nie si playboy, si seriózny človek, raz budeš vážený lekár. “ Bude, ale to je ešte ďaleko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Neviem o tom, že by som sa predvádzal,“ povedal, ale primár mu povedal, aby si pozrel opakovanie, pochopí.

„Je tu iný problém,“ povedal primár so zachmúreným čelom.

„Aký?“

„Moja žena bola nadšená a vyčítala mi, že som ju tam nevzal. Videla ťa tlieskať, užívať si. Ty si tam bol a prečo ja som tam s ňou nebol? Vraj to bude aj dnes večer a ona tam chce byť.“

„Vážne? Pán primár, chcete tam ísť s manželkou?“

„Nie, nechcem. Ja ani za milión. Chcem, aby si tam zobral moju ženu.“ Peter zdesene vyvalil oči a povedal, že to nemôže, ale primár povedal, že teraz už musí, keď ho naviezol do takéhoto problému. „Hádam si nemyslíš, že ja tam budem sedieť, tlieskať ako puberťák a ešte jej aj šaty kúpim. Dám ti kreditku a kúp jej niečo.“ Peter sa tak ukrivdene tváril, že primárovi trhalo kútikmi úst. Neodpustil si vetu: „Peter, urobíš to ako nič!“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Ja sa pokúsim vypýtať ešte jeden lístok.“ Chytil mobil a volal Petre. Porozprával jej aký je problém. Jemu sa zdal obrovský a dúfal, že lístky už nie sú. Na druhej stane vedel, že toto musí vybaviť k spokojnosti primára.

 Petra netušila, či sú ešte lístky, ale mala takú skúsenosť, že Alexis vyzháňa aj čerta, diabla spod zeme. Len mu nesmie volať keď spí. Trošku si s Petrom švitorili, on jej posielal pusinky, cmukal ako decko padnuté na hlavu, lebo pán primár nebol v dosluchu. Potom ona musela bežať do školy a on sa vrhol do víru pracovných povinností.

Zo školy išla do agentúry a Alexis s Brandom tam už boli. Dnes sa nepredvádzali Brandove výtvory, ale prehliadku mala aj tak pod palcom ich agentúra. Predniesla svoju požiadavku chalanom, pýtala sa, čo si myslia, či by sa našiel nejaký lístok pre manželku pána primára.

„Prepe, poď so mnou, opýtam sa Monalízy,“ povedal Alexis.

Vysvetlili jej, aká dôležitá je pre Prepe primárova manželka. Videla prehliadku v telke, videla v telke mladého lekára z nemocnice, čo je ošetrujúci lekár a priateľ Prepe, že sedí v prvom rade a nadšene tlieska. Tú manželku to nadchlo až natoľko, že tam chce byť aj s manželom, užiť si to a teraz píli uši primárovi. Ten sa hnevá na mladého doktora, že mu svojim predvádzaním sa pred kamerami spôsobil problém. On tam nechce byť, ale núti mladého doktora, aby na módnu prehliadku zobral jeho ženu.

Monalíza sa zasmiala a dala im dve pozvánky.

„Tieto pozvánky sú na sobotu. Každá je pre dve osoby. Nič iné tu už nemám. Je vypredané, čo je dobre a aj VIP pozvánky som rozdala. Ja si myslím toto. Prepe, nech primár pošle manželku na módnu show s kamoškami. Dá kreditku a oni si poradia aj bez primára. Nie je dobre, ak muž musí na našej prehliadke sedieť celý večer s manželkou, nudiť sa a potom má ešte aj platiť za naše modely. Z počutej sumy môže muž upadnúť do bezvedomia, alebo rozpútať tretiu svetovú vojnu.“

„Ale, Monalíza, sú aj štedrí muži.“

„Akože ty?“

„Nie ja. Mám na mysli pravých anglických gentlemanov! Keď som bol veľmi mladí, mal som takých sponzorov v Anglicku, žil som tam. Kúpili mi, čo mi na očiach videli.“

„Alexis, závidím ti. Nie sponzorov, aj ja som mala sem-tam nejakých, ale tvoju nezlomnú radosť zo života.“

„No, poď sem moja, nech ťa vyobjímam,“ povedal, vystískal ju a vybozkával.

„Monalíza, ty si najväčší poklad našej agentúry. Si krajšia, a krajšie sa usmievaš ako tvoja menovkyňa.“ Potom vystískal aj Prepe a priznal jej štatút najlepšej kamošky.

Módne prehliadky boli každý deň skvelé a zo dňa na deň lepšie. Chalani celú akciu zámerne tak vystavali, aby gradovala. Posledný večer musí byť famózny, vtedy sa bude predvádzať svetová tvorba od najlepších návrhárov, ktorých dokázali sem dotiahnuť.

Akciu budú mať pod palcom stále Brando s Alexisom a ich agentúra, lebo sú v tom dobrí. A Alexis má nadanie presvedčiť aj hociktorého slávneho návrhára, aby priniesol svoje modely do Bratislavy a aby na konci prehliadky išiel s veľkou slávou po móle. Tým je prehliadka neopakovateľná, exkluzívna. Každý ju chce vidieť a majú vypredané.

 Dokonca o prehliadke bola zmienka a dali zábery do večerných, veľmi serióznych správ. Pred divadlom stálo obecenstvo, ktoré sa nedostalo dnu. Chceli vidieť celebrity, ako prichádzajú vyobliekané, nastylované. Tlieskali aj zahraničným módnym návrhárom, ktorých avizovali dopredu celé dni v televízii, že prídu a je česť privítať ich.

Tlieskali aj zahraničným modelkám, zo dve z nich boli svetové top modelky. Jednu zrejme ponúkli tuhou slivovicou, lebo sa jej zapletali nohy. Tie tuhé domáce pálenky nie každý znesie. To chápalo aj obecenstvo pred divadlom a nič topmodelkám nezazlievali. Odmenili ich riadnym, dlhotrvajúcim potleskom a povzbudzujúcimi výkrikmi.

 Niektoré topánky majú teraz už nie dvanásť centimetrové opätky, ale šestnásť. Uznáte, že to je priveľa aj pre umeleckú chôdzu. Atmosféra pred divadlom bola taká, že kameraman robil dobré zábery. Sú ľudia, ktorí sa najviac zasmejú na tom, že modelky sa potkýnajú, ale aj tak idú s gráciou. To chceli mnohí vidieť na vlastné oči, preto tam stáli.

 Aj televíznym divákom po celý deň ukazovali v krátkych vstupoch všetko čo natočili, všetko, čo sa tam dá zažiť. Nielen vo vnútri, ale aj vonku pred divadlom bola dobrá zábava. Skalní televízni diváci túžili byť súčasťou toho skvelého, nenapodobniteľného sveta vysokej módy a smotánky, ktorú obecenstvo pred divadlom ochutnalo a niektorí sa do nej ponorili.

Mladá žena pána primára a jej kamošky šťastne vykladali kolegyniam v práci, že aj ja som tam bola a bol to zážitok. Ukážem vám, aký skvelý model som si kúpila. A primár bol spokojný, že to prebehlo bez neho.

 Rozmýšľal, že ten Peter ako mohol prejaviť nadšenie pre takúto hlúposť ako je módna prehliadka. Zdalo sa mu to nehorázne. Krútil nad tým hlavou, ale potom si spomenul, že keď on bol mladý, tiež ho všetko nadchlo. Hlavne, keď v pozadí celého bola mladá kočka, pre ktorú sa oplatilo nadchnúť. Mladosť, nikdy neodíď! 

Koláž E.G.
Koláž E.G. 
Eva Gallova

Eva Gallova

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  456
  •  | 
  • Páči sa:  934x

Píšem o živote a plnokrvných ľuďoch. Postavy skladám z uveriteľných čriepkov, aby vyzerali ako živé. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu